De bekende facilitaire dienstverlener uit Terschuur, Van de Pol Dienstverlening, heeft recent wederom het MVO-Keurmerk in ontvangst mogen nemen. De onderneming is met zo’n 150 medewerkers regionaal actief in de schoonmaak en landelijk op het gebied van specialistische reiniging. Via https://youtu.be/MA6sY2bwg_4 is er meer visuele informatie te vinden over de uitgebreide dienstverlening van de onderneming.
Het MVO-beleid planmatig verweven en verbeteren binnen een grotere organisatie vraagt om intensievere aandacht dan bij een kleinere organisatie. Van de Pol voert dan ook een MVO-beleid door dat gericht is op een juist evenwicht tussen de People, Planet en Profit-kant. Investeren in ledverlichting, een warmtepomp, het hergebruik van osmosewater en andere maatregelen worden doorgevoerd om de CO-2 voetafdruk jaarlijks te verminderen. Als doorgroeiende organisatie een uitdaging, maar een uitdaging die helder van resultaat wordt voorzien.
Daarnaast valt de uitgebreide steun aan goed doelen op, worden lange afstanden vermeden door het partnerschap met Schoonster en wordt waar mogelijk lokaal ingekocht. Het feit dat vele leveranciers tevens MVO in de genen hebben zitten mag daarbij als prettig gegeven gelden. Zo mocht de uitreiking van het MVO-Keurmerk conform ISO 26000 op gepaste afstand, een gepaste tevredenheid geven. We willen hierbij directie, medewerkers en relaties dan ook van harte feliciteren met dit resultaat!
Openbare checklist conform ISO 26000 inzien: https://www.keurmerkmvo.nl/keurmerkeisen/
Meer informatie: http://www.poldienstverlening.nl/