Het vernieuwde logo ten behoeve van de internationale communicatie van MVO-Keurmerkhouders.

Het hing al een tijdje in de lucht, de beoogde internationalisering van het MVO-Keurmerk naar CSR Quality Mark. Na een tijd van voorbereidingen werd recent het vernieuwde logo, de Requirements checklist en het CSR-Certificate opgeleverd. Een vergaande stap die op verzoek van vele Keurmerkhouders is doorgevoerd.

Accountmanager Bogers stond dicht bij het proces en mocht helder zijn in zijn toelichting: ‘Meerdere MVO-Keurmerkbedrijven verzochten ons al een tijdje dit in gang te zetten, dat het beoogd was voor 2021 maar nu al gestalte krijgt mag iets zeggen over de grote behoefte aan een internationaal herkenbare certificering.’

Huidige MVO-Keurmerkhouders krijgen bij hun verlenging de mogelijkheid om het internationale certificaat naast het nationale certificaat te verkrijgen. Vanaf 2021 zijn de plannen concreet om huidige en nieuwe bedrijven de kans te bieden tevens de internationale checklist als rapportage te verkrijgen. Vooralsnog goede ontwikkelingen, wij houden u op de hoogte!