De MVO-Keurmerkcommissie is op de hoogte gesteld van het feit dat FrisFacilitair uit de gemeente Dordrecht zich op basis van de ISO 26000 norm 2021-6 MVO-Keurmerkhouder mag noemen. Inspecteur Thom van de Brug constateerde dat hij te maken had met een bedrijf dat daadwerkelijk ver gaat als het om MVO gaat, criteria op zowel de People, Planet als Profitzijde werden in een uitgebreide rapportage uitgedrukt in riante cijfers die de kwalificatie definitief mochten maken.
FrisFacilitair legde de inspecteur bijvoorbeeld een duidelijk Sociaal Jaarverslag voor wat tevens gepubliceerd wordt via de online kanalen. Daarbij gaat FrisFacilitair verder en publiceert dit tevens visueel, MVO wordt uitgedrukt in levende verhalen. Verhalen over mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt die bij FrisFacilitair aan de slag zijn, verhalen over het bijzondere initiatief van FrisZorgmaatje, verhalen over vergaande aandacht voor het milieu en Social Return on Investment (SROI). Peter van Duijn en de zijnen mochten een zeer goede indruk ontvangen waarop Van de Brug niet voor niets aangaf dat het hier meer dan passend is om de organisatie FrisFacilitair in deze publicatie tevens aan het woord te laten:
FrisFacilitair:
Met een sterke betrokkenheid en een verbindende werkwijze creëren wij kansen voor talenten met een zonder afstand tot de arbeidsmarkt en begeleiden ze succesvol naar passend, waardevol werk.
Die waarde is op verschillende manieren uit te drukken. Werk heeft een belangrijke betekenis in een mensenleven en is daarmee van onschatbare waarde. Economische onafhankelijkheid, identiteit, levensinvulling en sociaal contact. Weten dat je participeert in de samenleving, dat maakt ons werk bijzonder en mensen gelukkig.
Werkgeluk is de laatste jaren steeds actueler geworden. Dat is niet zo raar want het grootste gedeelte van je leven ben je aan het werk. Daarom vinden wij het belangrijk dat mensen met plezier naar hun werk gaan en geluk ervaren in het werk wat zij doen. Zingeving, autonomie, persoonlijke groei, vitaliteit en relaties zijn de belangrijkste pijlers die positief bijdragen in het (werk)geluk van de mens. Wij kijken daarom naar mogelijkheden en waar iemand goed tot zijn recht komt. Het is maatwerk maar we vinden voor iedereen een werkplek.
Als facilitaire dienstverlener willen we bijdragen aan het werkgeluk van onze medewerkers en van onze klanten. Wij geloven namelijk in de meerwaarde van een schone werk- en leefomgeving en in de kracht van goede facilitaire ondersteuning wat bijdraagt aan het succes van mensen en organisaties. We weten inmiddels allemaal dat goede facilitaire dienstverlening een positieve uitwerking heeft op productiviteit en het werkgeluk. Een overzichtelijke, comfortabele werkplek. Door onze klanten mee te krijgen om dagschoonmaak in te zetten is hierdoor het inzetten van medewerkers op Social Return “misschien wel de gouden tip. Wij bieden graag deze medewerkers aan bij onze klanten. Het gaat er niet om dat je misschien extra begeleiding nodig hebt. Of dat je misschien iets minder hard kan werken en meer pauzes nodig hebt. Het gaat er om dat je lol in je werk hebt en passie hebt voor je vak. Door oprecht aandacht te hebben voor mensen geeft dit een positief effect op productiviteit en gastvrijheid. Uiteindelijk ervaren niet alleen de medewerkers en de klant de positieve invloed van schoonmaak, ook de relaties en bezoekers van onze klanten voelen hier de toegevoegde waarde van. Dat zien de klanten dan ook weer en die waarderen dat.”
Met deze uiterst frisse score mag FrisFacilitair het MVO-Keurmerk conform ISO 26000 dan ook toevoegen aan de certificeringsgalerij. Vanuit de Keurmerkcommissie worden dan ook de hartelijke felicitaties overgebracht aan directie, medewerkers en team van FrisFacilitair. Meer informatie is verder te vinden via https://frisfacilitair.nl/over/fris-in-beeld/.