Het CSR team van Hazeleger Kaas neemt het MVO-Keurmerk – ISO 26000 op het niveau Zilver in ontvangst.

Wederom heeft Hazeleger Kaas uit Barneveld met riante cijfers de MVO-Keurmerktoetsing doorlopen. Het CSR team ging op voor een toetsing op het niveau Zilver waarbij de achterliggende jaren geïmplementeerde zaken uitvoerig van toetsing werden voorzien. Het CSR team maakte hiervoor werk van verdere implementatie van vier SDG’s om conform PDCA te managen en te borgen in de organisatie. Het gestelde vereiste van minimaal drie SDG’s werd daarmee gedegen ingevuld tijdens de inspectie die waargenomen werd door auditor Gerard van der Werff, die op zijn beurt de bevindingen in het kader van objectiviteit voorlegde aan de gehele Keurmerkcommissie. De review bleek unaniem: Hazeleger Kaas heeft in 2024 wederom het recht om het MVO-Keurmerk – ISO 26000 op het niveau Goud te voeren.

De Koninklijke Hofleverancier mag in de rapportage terugzien dat zowel nationale als internationale kaasproducenten de weg naar Barneveld goed weten te vinden. Het snijden en verpakken van kaas is een specialisme dat Hazeleger Kaas als specialist levert, daarbij continue ijverend om het proces zo duurzaam mogelijk plaats te laten vinden. Verhoging van de stap op de MVO-Keurmerk – ISO 26000 ladder is dan ook een gegeven dat de Hofleverancier haar ambities niet terugneemt, maar blijft vooruit lopen. De volledig Engelstalige rapportage mag hier voor Hazeleger recht aan doen, voorbehouden aan de organisatie, als bekroning van een MVO-beleid dat in theorie én praktijk op zeer onderscheidend niveau functioneert.

Auditor Gerard van der Werff besloot de ISO 26000 toetsing als volgt: ‘CSR is an integral part of the company policy for quite some years. Both qualitative and quantitative objectives are part of the CSR policy statement. The chosen SDG’s are managed and tested during internal audits. A motivated CSR team is continuously working on research and development of reducing wastage by usage of new production and packaging materials and technics. The company can be described as a family business with an eye for the wellbeing and development of the staff. According to a survey customers are satisfied to very satisfied about the service level of the company. Seeing all aspects the Silver level of the CSR-Quality Mark is deserved’.

Meer informatie via: http://www.hazeleger-kaas.nl

Openbare checklist inzien: http://www.keurmerkmvo/keurmerkeisen