Wat is het MVO-Keurmerk precies?
Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen is veel meer dan de elementen 'People - Planet - Profit'. Door de steeds maar toenemende verzoeken van bedrijven en instanties uit de profit en non-profitsector naar een MVO-certificaat heeft het in de vorm van het MVO-Keurmerk eindelijk gestalte gekregen.
Het MVO-Keurmerk heeft een haalbaar en transparant karakter en is door een reële investering en gedegen voorbereiding goed te behalen. Daarnaast is het MVO-Keurmerk qua eisen zo ingedeeld dat het voldoet aan de normen die op dit moment gelden volgens de NEN-ISO 26000.
Zaken doen met een organisatie met het MVO-Keurmerk is kiezen voor een verantwoorde, faire en duurzame samenwerking. Het MVO-Keurmerk wordt uitgereikt aan bedrijven en organisaties die op een maatschappelijke en duurzame wijze hun bedrijfsvoering managen. Het geeft u inzicht in uw duurzame prestaties.
Mocht uw bedrijf zich graag duurzaam willen profileren bij uw medewerkers, opdrachtgevers, leveranciers, relaties, brancheorganisaties en overheden, dan bent u bij ons MVO-Keurmerk op de goede weg. Sluit u nu aan bij de groep van gecertificeerde MVO-Bedrijven en raadpleeg de checklist met de criteria voor het keurmerkcertificaat op onze website.
Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen als continue duurzaam draagvlak binnen uw organisatie met het behalen van het MVO-Keurmerk!
Veel gestelde vragen over MVO-Keurmerk
MVO staat voor Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen. Uw organisatie die op een maatschappelijk verantwoorde manier werkt, streeft niet alleen naar winst uit arbeid (Profit), maar stellen daarnaast ook de mens (People), het milieu en de leefomgeving (Planet) centraal. U bent actief bezig en bewust van de uitwerking van uw activiteiten op de mens, het milieu en de gehele maatschappij.
Maatschappelijk verantwoord ondernemen is een erg breed begrip. Het zal klanten en opdrachtgevers aanspreken als een bedrijf waarde wil toevoegen voor de rest van de gehele planeet en niet alleen zelf geld wil verdienen. Maatschappelijk verantwoord ondernemen kan een alternatief of antwoord bieden voor een negatieve vraag. Om MVO consequent en op een geloofwaardige en duurzame manier toe te passen zal het echter verankerd moeten zijn in alle bedrijfsprocessen.