Dhr. Kosse en mevr. Kalshoven poseren met het behaalde MVO-Keurmerk – ISO 26000.
In de facilitaire sector blijft het MVO-Keurmerk – ISO 26000 onverminderd van draagvlak voorzien. Komende CSRD wetgeving en integratie van deze componenten in de checklist alsmede de erkenning door verscheidene instanties maken het predicaat tot bruikbaar handvat. Dat zie je ook terug bij Kalshoven Dienstverlening uit Dalfsen. Waar het MVO-Keurmerk eerst een zaak was om te behalen en wat inspanning vergde, is dit nu een wapen in het arsenaal van de organisatie. MVO en daarbij de grote aandacht voor SROI van Kalshoven draagt bij aan een uitstekende rapportage, conform ISO 26000 niveau, waarmee het bedrijf verder kan. Het staat er beter mee voor dan concurrenten op MVO gebied en verkrijgt eerder de voorkeur. Al meer dan 50 jaar omschrijft Kalshoven zich dan ook als mensenbedrijf.
De openbare checklist waar Kalshoven Dienstverlening aan voldeed is in te zien via http://www.keurmerkmvo/keurmerkeisen. De rapportage hiervan wordt digitaal ten behoeve van de organisatie gearchiveerd in haar eigen online portal, zodat inzage op elk moment mogelijk is. Daarnaast heeft elk aangesloten bedrijf in geval van controle de optie een gelijkwaardigheidsdocument op te vragen dat afdoende onderbouwing geeft. Denk daarbij aan gesprekken met opdrachtgevers, leveranciers, relaties en andere belanghebbenden die de uitvraag naar MVO stellen. Zeker met het oog op dit kalenderjaar een zaak die steeds meer van belang wordt om aan te tonen.
Het MVO-Keurmerk ervaart een toename van (bewinds)personen, gemeentes en (semi)overheidsinstanties die contact opnemen met Keurmerk Nederland om te controleren of een organisatie daadwerkelijk in bezit is van het MVO-Keurmerk. Dit is niet langer vereist, u kunt dit zelf proactief checken via de volledig vernieuwde website van het Keurmerkregister.
Vanaf deze plaats brengt de MVO-Keurmerkcommissie haar hartelijke felicitaties over aan het team van Kalshoven Dienstverlening met het behalen van het MVO-Keurmerk!